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King James Version with Strongs -
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|Daniel 2:1|
And in the second H8147 year H8141 of the reign H4438 of Nebuchadnezzar H5019 Nebuchadnezzar H5019 dreamed H2492 dreams, H2472 wherewith his spirit H7307 was troubled, H6470 and his sleep H8142 brake H1961 from him.
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|Daniel 2:2|
Then the king H4428 commanded H559 to call H7121 the magicians, H2748 and the astrologers, H825 and the sorcerers, H3784 and the Chaldeans, H3778 for to shew H5046 the king H4428 his dreams. H2472 So they came H935 and stood H5975 before H6440 the king. H4428
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|Daniel 2:3|
And the king H4428 said H559 unto them, I have dreamed H2492 a dream, H2472 and my spirit H7307 was troubled H6470 to know H3045 the dream. H2472
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|Daniel 2:4|
Then spake H1696 the Chaldeans H3778 to the king H4428 in Syriack, H762 O king, H4430 live H2418 for ever: H5957 tell H560 thy servants H5649 the dream, H2493 and we will shew H2324 the interpretation. H6591
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|Daniel 2:5|
The king H4430 answered H6032 and said H560 to the Chaldeans, H3779 The thing H4406 is gone H230 from me: H4481 if H2006 ye will not H3809 make known H3046 unto me the dream, H2493 with the interpretation H6591 thereof, ye shall be cut H5648 in pieces, H1917 and your houses H1005 shall be made H7761 a dunghill. H5122
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|Daniel 2:6|
But if H2006 ye shew H2324 the dream, H2493 and the interpretation H6591 thereof, ye shall receive H6902 of H4481 me H6925 gifts H4978 and rewards H5023 and great H7690 honour: H3367 therefore H3861 shew H2324 me the dream, H2493 and the interpretation H6591 thereof.
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|Daniel 2:7|
They answered H6032 again H8579 and said, H560 Let the king H4430 tell H560 his servants H5649 the dream, H2493 and we will shew H2324 the interpretation H6591 of it.
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|Daniel 2:8|
The king H4430 answered H6032 and said, H560 I H576 know H3046 of H4481 certainty H3330 that ye H608 would gain H2084 the time, H5732 because H3606 ye H6903 see H2370 the thing H4406 is gone H230 from H4481 me.
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|Daniel 2:9|
But if H2006 ye will not H3809 make known H3046 unto me the dream, H2493 there is but one H2298 H1932 decree H1882 for you: for ye have prepared H2164 lying H3538 and corrupt H7844 words H4406 to speak H560 before H6925 me, till H5705 the time H5732 be changed: H8133 therefore H3861 tell H560 me the dream, H2493 and I shall know H3046 that H1768 ye can shew H2324 me the interpretation H6591 thereof.
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|Daniel 2:10|
The Chaldeans H3779 answered H6032 before H6925 the king, H4430 and said, H560 There is H383 not H3809 a man H606 upon H5922 the earth H3007 that can H3202 shew H2324 the king's H4430 matter: H4406 therefore H1768 there H6903 is no H3809 king, H4430 lord, H7229 nor ruler, H7990 that asked H7593 such H1836 things H4406 at any H3606 magician, H2749 or astrologer, H826 or Chaldean. H3779
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Sugestões

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22 de Dezembro LAB 722
INTRODUÇÃO AO LIVRO DO APOCALIPSE
Apocalipse 01-03
João introduz este livro como sendo uma “revelação de Jesus Cristo” como objetivo de “mostrar aos seus servos as coisas que em breve devem acontecer” (v. 1). Ao estudarmos este livro devemos ter a mente aberta para “enxergar” Jesus, o qual se “revela” como aquele que está no controle da grande controvérsia entre o bem e o mal; e não somente isto, mas também é o Redentor da humanidade, e Aquele que restaurará este planeta ao seu estado original, entregando-o para ser a morada permanente de todos quantos O aceitam como seu Salvador.
Apocalipse 3:1 pronuncia uma tríplice bênção: 1) “Feliz aquele quê lê.” Provavelmente é uma alusão à pessoa que fazia a leitura pública das Escrituras ou de uma Epístola (Col. 4:16;2 Tess.5:27); esta prática, aparentemente, era um reflexo do costume entre os judeus de ler “a lei e os profetas cada sábado” na sinagoga (Luc. 4:16,17; Atos 13:15,27. 15:21); 2) “aqueles que ouvem”. Naturalmente, os ouvintes seriam grandemente beneficiados com a mensagem de Apocalipse; 3) “E guardam o que nela está escrito”. Esta parece ser a maior bênção. Em Grego, a forma verbal dá idéia de “continuação”, guardar habitualmente, observar e obedecer as admoestações deste livro (comp. Mat. 7:21-24). Os versos 4-5 apresentam uma saudação inicial procedente da Santíssima Trindade. É como se dissessem: “Nós três vos oferecemos graça e paz”.
Mas o personagem central do Apocalipse é Jesus. Logo no incício do livro encontramos sete expressões para descrever a pessoa de Cristo:
1) Fiel testemunha;
2) Primogênito dos mortos;
3) Soberano dos reis da terra;
4) Aquele que nos ama;
5) Pelo seu sangue nos libertou dos nossos pecados;
6) Nos constituiu reino;
7) Sacerdotes para o seu Deus e Pai.
A interação de Jesus com o nosso planeta também é muito destacada no livro do Apocalipse. No primeiro capítulo, os versos 4-6 focalizam a primeira vinda de Jesus, enquanto o v. 7 descreve a Sua volta, na qual Ele buscará todos aqueles que escolheram negar este mundo e sofrer o que fosse, por amor do Seu nome.
Apocalipse 1:9 indica que, além de João, havia outros que também estavam sendo perseguidos “por causa da palavra de Deus”. João foi preso e exilado na ilha rochosa chamada Patmos, no mar Egeu, a uns 90 quilômetros da cidade de Éfeso. Mas mesmo assim, procurou encorajar seus irmãos sofredores, pois é através de “muitas tribulações” que nos “importa entrar no reino de Deus” (Mat. 4:17; Atos 14:22). E também. É através da “perseverança” e “paciência” que os crentes em Jesus herdarão o seu reino (Rom. 2:7; Apoc. 14:12).
Agora é a sua vez!
Valdeci Júnior
Fátima Silva