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Leia por capítulosComentário sobre a Leitura Bíblica de Hoje
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King James Version with Strongs -
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|Ezequiel 45:1|
Moreover, when ye shall divide H5307 by lot the land H776 for inheritance, H5159 ye shall offer H7311 an oblation H8641 unto the LORD, H3068 an holy portion H6944 of the land: H776 the length H753 shall be the length H753 of five H2568 and twenty H6242 thousand H505 reeds, and the breadth H7341 shall be ten H6235 thousand. H505 This shall be holy H6944 in all the borders H1366 thereof round about. H5439
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|Ezequiel 45:2|
Of this there shall be for the sanctuary H6944 five H2568 hundred H3967 in length, with five H2568 hundred H3967 in breadth, square H7251 round about; H5439 and fifty H2572 cubits H520 round about H5439 for the suburbs H4054 thereof.
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|Ezequiel 45:3|
And of this measure H4060 shalt thou measure H4058 the length H753 of five H2568 and twenty H6242 thousand, H505 and the breadth H7341 of ten H6235 thousand: H505 and in it shall be the sanctuary H4720 and the most H6944 holy H6944 place.
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|Ezequiel 45:4|
The holy H6944 portion of the land H776 shall be for the priests H3548 the ministers H8334 of the sanctuary, H4720 which shall come near H7131 to minister H8334 unto the LORD: H3068 and it shall be a place H4725 for their houses, H1004 and an holy place H4720 for the sanctuary. H4720
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|Ezequiel 45:5|
And the five H2568 and twenty H6242 thousand H505 of length, H753 and the ten H6235 thousand H505 of breadth, H7341 shall also the Levites, H3881 the ministers H8334 of the house, H1004 have for themselves, for a possession H272 for twenty H6242 chambers. H3957
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|Ezequiel 45:6|
And ye shall appoint H5414 the possession H272 of the city H5892 five H2568 thousand H505 broad, H7341 and five H2568 and twenty H6242 thousand H505 long, H753 over against H5980 the oblation H8641 of the holy H6944 portion: it shall be for the whole house H1004 of Israel. H3478
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|Ezequiel 45:7|
And a portion shall be for the prince H5387 on the one side and on the other side of the oblation H8641 of the holy H6944 portion, and of the possession H272 of the city, H5892 before H6440 the oblation H8641 of the holy H6944 portion, and before H6440 the possession H272 of the city, H5892 from the west H3220 side H6285 westward, H3220 and from the east H6924 side H6285 eastward: H6921 and the length H753 shall be over against H5980 one H259 of the portions, H2506 from the west H3220 border H1366 unto the east H6921 border. H1366
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|Ezequiel 45:8|
In the land H776 shall be his possession H272 in Israel: H3478 and my princes H5387 shall no more oppress H3238 my people; H5971 and the rest of the land H776 shall they give H5414 to the house H1004 of Israel H3478 according to their tribes. H7626
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|Ezequiel 45:9|
Thus saith H5002 the Lord H136 GOD; H3069 Let it suffice H7227 you, O princes H5387 of Israel: H3478 remove H5493 violence H2555 and spoil, H7701 and execute H6213 judgment H4941 and justice, H6666 take away H7311 your exactions H1646 from my people, H5971 saith H559 the Lord H136 GOD. H3069
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|Ezequiel 45:10|
Ye shall have just H6664 balances, H3976 and a just H6664 ephah, H374 and a just H6664 bath. H1324
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Sugestões

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11 de Dezembro LAB 711
AMOROSO E ÚTIL
Filemom
Quem foi Filemon? Foi um cristão convertido pela pregação de Paulo e em cuja casa havia uma igreja. Da mesma raiz de Fileo (amor) a palavra “Filemom” significa “amoroso”. Ele foi um habitante da cidade de Colosso e, aparentemente, alguém com uma boa reputação entre os cidadãos daquela cidade (Cl 4:9; Fm 1:2). Depois de entrar em contato com o Evangelho através do apóstolo dos gentios (19), ocupou um lugar proeminente na comunidade cristã pela sua piedade e beneficência (4-7). É mencionado na sua epístola como “nosso cooperador” e, por isso, terá ocupado um qualquer cargo na igreja de Colosso; seja como for, o título demonstra que ele tomou parte na obra de propagação do Evangelho. Filemom era o dono (ou, patrão) de Onésimo.
Quem foi Onésimo? A palavra “Onésimo” significa “útil”. Ele foi um escravo que, depois de roubar o seu senhor Filémon, em Colosso, fugiu para Roma, onde foi convertido por Paulo. Este enviou-o de volta ao seu senhor com a epístola que tem o seu nome. Aí ele pede a Filémon que receba o seu escravo como a um “irmão fiel e amado”. Paulo oferece-se para pagar a Filémon tudo o que o seu servo lhe roubara e a carregar sobre si o mal que ele lhe fizera. Ao regressar, Onésimo foi acompanhado por Tíquico, que era quem levava a epístola para os colossensses (Fm 1:16, 18).
Para o teólogo William Barclay, “a Carta a Filemom é extraordinária devido ao fato de que nela vemos a grandiosa imagem de Paulo pedindo um favor. Nenhum homem pediu menos favores que Paulo, mas nesta Carta pede um, nem tanto para si mesmo, senão para Onésimo, que tinha tomado um caminho equivocado e a quem Paulo estava ajudando a encontrar o caminho de retorno”.
Recapitulando e resumindo, Filemom era um colossense de certa notoriedade e riqueza, convertido durante o ministério de Paulo. Onésimo era o escravo de Filemom que havia fugido de seu Senhor, indo para Roma onde converteu-se à fé cristã por meio de Paulo. Este o manteve consigo, até que sua conduta demonstrou a sinceridade de sua conversão. Desejando reparar o dano que havia infligido, temendo o merecido castigo por sua ofensa, pediu ao apóstolo que escrevesse a Filemom. Paulo não parece argumentar em qualquer outra passagem com maior beleza, ou exortar com mais força do que nesta carta.
A história deste escravo colossensse fugitivo é uma prova notável da facilidade com que se acedia à presença do prisioneiro, acesso esse que estava garantido a todos e “uma bela ilustração tanto do caráter de Paulo como do poder transformador e dos princípios justos do Evangelho.
Valdeci Júnior
Fátima Silva